Pojawiające się technologiczne trendy, które należy obserwować w 2021 roku

Praca zdalna i automatyzacja rozkwitnie w 2021 roku wśród innych ciekawych trendów.

W miarę zbliżania się końca roku analizujemy imponującą pracę, jaką wykonali analitycy czołowych branż, aby przedstawić nam raporty dotyczące trendów technologicznych, które powinniśmy obserwować w 2021 roku.

Nadchodzące technologie, przez dziesięciolecia wyznaczały kierunki rozwoju i wdrażania cyfrowej transformacji przedsiębiorstw. Te, które nastąpią, to tylko niektóre z trendów, które ukształtują sposób, w jaki będziemy pracować w przyszłym roku i później.

Wszyscy ci, którzy śledzą trendy wynikające z analiz biznesowych od ponad dziesięciu lat, wiedzą, jak ważne jest podążanie za tym, co dzieje się we wszystkich dziedzinach technologii.

Rok 2021 będzie początkiem dekady, która zacznie wymagać od dyrektorów IT zarówno reagowania na przyspieszenie cyfrowe, jak i aktywnego zarządzania niepewnością biznesową. Pandemia Covid-19 w roku 2020 pomogła nam wszystkim bardzo dobrze zapoznać się z niepewnością. Pokazała nam również znaczenie technologii, o których myśleliśmy, że są bardziej rozwinięte, niż w rzeczywistości są. Tak jest w przypadku sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.

Według pewnej firmy badawczej, szybko zmieniające się trendy konsumenckie, złożone problemy z bezpieczeństwem, etyczne wykorzystanie sztucznej inteligencji (SI, AI) oraz rosnące skutki zmian klimatycznych zmuszą firmy do uwzględnienia ryzyka biznesowego w ich długoterminowym planowaniu.

Raport tej firmy pt. “Najważniejsze trendy i nadchodzące technologie” z roku 2020 podkreśla ważne trendy na nadchodzący rok i dzieli pojawiające się technologie na siedem kluczowych dziedzin, które odegrają dużą rolę w przyspieszeniu tej zmiany:

  • Sztuczna inteligencja
  • Automatyzacja biznesu i robotyka
  • Zarządzanie ryzykiem biznesowym
  • Ludzkie doświadczenia i produktywność
  • Nowe architektury komputerów
  • Komunikacja nowej generacji
  • Bezpieczeństwo typu Zero Trust

Kluczowe trendy to:

Rosnące zapotrzebowanie na etyczną sztuczną inteligencję

W przeszłości, firmy, które wdrażały systemy uczące się i inne technologie sztucznej inteligencji (AI), nie zwracały uwagi na ich etyczny wpływ. Jednak dziś klienci i pracownicy oparci na wartościach oczekują, że firmy dostosują sztuczną inteligencję w odpowiedzialny sposób.

W ciągu następnych kilku lat firmy świadomie zdecydują się na współpracę z partnerami, którzy zobowiązują się do przestrzegania zasad etyki danych i zastosują praktyki przetwarzania danych, które odzwierciedlają zarówno ich wartości jak i wartości swoich klientów.

Przekształcenie planów automatyzacji

Covid-19 szybko zmienia programy automatyzacji firm w kierunku procesów zaplecza i odporności biznesowej. Inteligentna automatyzacja będzie stanowić połączenie zrobotyzowanej i cyfrowej automatyzacji procesów z pragmatyczną sztuczną inteligencją i narzędziami, które mają w sobie mało programistycznego kodu.

Technologie te pomogą firmom stać się bardziej wydajnymi i odpornymi, jednocześnie rozszerzając swoją działalność.

Przejście w kierunku hiperlokalnych operacji biznesowych

W następnym dziesięcioleciu, duże przedsiębiorstwa poprawią swoją zdolność do działania hiperlokalnego, a regionalne, średniej wielkości przedsiębiorstwa będą się rozwijać i rozszerzać na nowe obszary geograficzne.

Organizacje będą musiały zaprojektować architektury, które będą w stanie strategicznie dystrybuować zaangażowanie klientów i systemy działań biznesowych do ważnych regionów geograficznych, zachowując jednocześnie korzyści związane z scentralizowanym zarządzaniem technologią. Bezpieczeństwo Zero Trust pomoże klientom poruszać się po tej zmianie.

Wprowadzanie innowacji przy użyciu technologii chmurowych

Powstające technologie chmurowe, zrodzone z oprogramowania typu open source i inkubowane w chmurach publicznych, szybko zapewniają innowacje – i to w innych lokalizacjach niż tylko w chmurze publicznej.

Od 2021 roku i w ciągu następnych pięciu lat, technologie chmurowe. takie jak platformy kontenerowe, czy przetwarzanie bezserwerowe, będą zwiastować nową erę rozproszonego oprogramowania biznesowego – zarówno od dostawców chmury, dostawców brzegowych, jak i producentów oprogramowania.

Przesuwanie strategii chmurowych w kierunku brzegowym

Zainteresowanie przetwarzaniem brzegowym było historycznie związane z Internetem rzeczy (IoT). W 2020 roku innowacje w dziedzinie komunikacji nowej generacji, technologii chmurowych i architektur przetwarzania brzegowego połączyły się, aby stworzyć przełom w integracji chmur z brzegami.

W ciągu najbliższych trzech do pięciu lat, firmy zmienią swoją strategię dotyczącą chmury, aby objąć więcej usług brzegowych od większej liczby dostawców, podważając dominację na rynku dostawców chmury publicznej.

Według, wiceprezesa i głównego analityka w wyżej wymienionej firmie, przepis na udane innowacje technologiczne zmienia się. “Strategie, które sprawdziły się w latach 2010-tych, nie sprawdzą się w latach 2020-tych. Firmy, które stawiają na nowe modele biznesowe, nowe sposoby pracy i nowe talenty, będą bardziej skłonne do adaptacji i odporne na zakłócenia, które będą charakteryzować lata 2020-te. Idąc naprzód, dyrektorzy ds. informatyki muszą przystosować swoje organizacje do cyfrowej transformacji i przekształcić swoje wysiłki w niezbędne fundamentalne inwestycje.”

Doświadczenie pracowników: praca zdalna będzie cały czas rosła w siłę.

Prognozy na 2021 rok obejmują rozkwit pracy zdalnej, automatyzacji i technologii HR. „ Doświadczenie pracownika w 2021 r. Zostanie zdefiniowane przez długoterminową pracę zdalną i zarządzanie kryzysowe. Sukces będzie w dużej mierze zależał od siły strategii doświadczenia pracowników (EX) organizacji, a także od inwestycji technologicznych”. 

Praca zdalna na stałe wzrośnie do 300 procent poziomów sprzed pandemii.

Kiedy wybuchła pandemia, dwie trzecie organizacji było faktycznie ślepych na to, czego doświadczali ich pracownicy lub czego potrzebowali, aby pozostać zaangażowanym w swoją pracę.

Firmy będą musiały jeszcze bardziej wzmocnić swoje inicjatywy EX, aby ich pracownicy byli zaangażowani w drugi rok pandemii. Wyzwania, którymi można było sprostać w krótkim okresie, takie jak utrzymanie produktywności, gdy ich ludzie cierpią z powodu wypalenia zawodowego, nasilają się intensywnie, ponieważ te nieoczekiwane warunki prowadzą do zmęczenia kryzysowego.

Chociaż nie ma jeszcze wyraźnego punktu końcowego dla pandemii, liczba pracowników pracujących zdalnie zacznie się zmniejszać, ostatecznie osiągając  minimum 300 procent poziomów sprzed pandemii .

Innymi słowy, oznacza to, że przy tak wielu ludziach pracujących zdalnie długoterminowo, firmy będą musiały przemyśleć, jakie to doświadczenie – nie tylko z perspektywy technologii i środowiska, ale także z perspektywy przywództwa, zarządzania zmianą i perspektywami rozwoju kariery.

About the Author

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Posts