Pięć największych innowacji telekomunikacyjnych 2019 roku

Telekomunikacja na całym świecie rozwija się skokowo.

Problem polega na tym, że technologia rozwijała się w tak szybkim tempie, że nowe osiągnięcia muszą zdziałać więcej niż tylko jeden skok.

Rok 2019 zapowiada się jako rok o ogromnym potencjale dla innowacji telekomunikacyjnych, ale czy to wszystko wystarczy?

Zobaczmy, co nas czeka w tym roku i jakie zmiany może przynieść.

Innowacje telekomunikacyjne

Branża telekomunikacyjna osiąga główny punkt zwrotny, jeśli chodzi o interakcje świata. Tylko w ciągu ostatnich kilku lat dokonaliśmy wielu przełomów w sposobie komunikacji i prowadzenia interesów na całym świecie.

Co oferuje 2019 rok? W branży jest wiele nowych bodźców, ale to, czy zmienią sposób naszego myślenia ciągle wisi w powietrzu.

Pierwsza piątka roku 2019

Rok 2019 już się rozpoczął, okazał się ekscytującym rokiem w świecie telekomunikacji. Było wiele wzlotów i upadków, a wiele pomysłów z 2018 roku tylko się wzmocniło.

Oto pięć największych trendów, które silnie rosną w branży telekomunikacyjnej.

1. Rozprzestrzenianie się 5G

Piąta generacja mobilnych sieci internetowych, 5G to kolejna fala technologii komunikacji bezprzewodowej.

Podobnie jak w przypadku wszystkich poprzednich wzrostów połączeń sieciowych, 5G oferuje znaczny wzrost szybkości i stabilności. Te nowe sieci znacznie wzmocnią infrastrukturę danych.

Obecnie głównym problemem jest możliwość skonfigurowania i podłączenia sieci 5G. 5G nadal pozostaje na tyle małym ulepszeniem w stosunku do 4G, że wymiana sieci nie zawsze jest najbardziej opłacalna.

Mimo to wielu oczekuje, że 5G stanie się preferowaną siecią do 2020 r.

Rozprzestrzenianie się 5G w Europie jest jedną z największych przeszkód. Europa już stworzyła bardzo bezpieczną i umożliwiającą łączność sieć 4G, a jej usunięcie dla 5G będzie trudnym zadaniem.

2. Model “wszystko jako usługa”

Model ten, często nazywany XaaS, stał się bardzo popularnym trendem w telekomunikacji i ogólnie w biznesie.

Chodzi o to, aby wszystkie usługi udostępnić je w Internecie. Wysiłek ten zmniejszył zapotrzebowanie na produkty i usługi, które są dostępne tylko lokalnie.

Model ten jest idealny dla biznesu telekomunikacyjnego i zmusił wiele firm do konsolidacji swoich właściwości, aby lepiej pasowały do tego modelu biznesowego. Kilka firm zawarło sojusze, a nawet połączyło się, aby lepiej dopasować się do tego modelu.

Na tym trend się nie skończy. Wraz z rozwojem dystrybucji cyfrowej i gwałtownym wzrostem łączności internetowej, wzrośnie popyt na wszystkie usługi, z wyjątkiem najbardziej fizycznych, w postaci produktów czysto cyfrowych.

3. Przyjazny dla użytkownika interfejs API

Wprowadzenie cyfryzacji przyniosło wiele wpływowych trendów w branży telekomunikacyjnej. Jedną z głównych jest integracja głosu i usprawnione przesyłanie wiadomości.

Tendencja ta spowodowała znaczny spadek zapotrzebowania na specjalistyczną wiedzę programistów. Teraz każdy, kto ma podstawową wiedzę na temat systemu, może używać jego narzędzi.

API, czyli interfejs programowania aplikacji, wkrótce ukształtuje sposób, w jaki świat, zarówno klient jak i programista, współdziała z danym systemem. Z biegiem lat sytuacja ta będzie się rozwijać, co sprawia, że jest to długotrwały trend, na który należy mieć oko.

Końcowy rezultat tego ruchu da dużą dawkę integracji pomiędzy działami IT, a resztą firmy.

Dalsza integracja dzięki szybszym i potężniejszym sieciom może również sprawić, że zdalny rozwój stanie się bardziej znaczącym pomysłem.

4. Potęga przetwarzania brzegowego

Idea przetwarzania brzegowego opiera się na rewolucji, jaką było przetwarzanie w chmurze. Dzięki przetwarzanie brzegowemu chmura staje się mniej scentralizowaną siłą i koncentruje się na bardziej intensywnych połączeniach lokalnych.

Pomysł ten działa, aby usunąć wiele wysiłku z samych serwerów w chmurze. Kiedy wchodzimy w interakcję z systemem opartym na chmurze, musi on komunikować się w dwie strony między właściwym systemem, a chmurą.

Dzięki przetwarzaniu brzegowemu można oddać większą moc obliczeniową w ręce właściwego urządzenia, zapewniając mu płynniejsze połączenie z chmurą i innymi odpowiednimi serwerami jako produkt uboczny.

Wyzwanie polega na tym, jak najlepiej przedstawić w tym celu program monetyzacji. Komputer brzegowy może zapewnić wzrost wydajności i potencjału, ale nie w tempie wykładniczym, który zrewolucjonizowałby cały proces.

Komputer brzegowy i połączenia 5G często będą ze sobą dużo łączyć w tym zakresie. Oba systemy są aktualizacjami do już działającego systemu.

Wiele firm telekomunikacyjnych łączy je razem w nadziei, że wspólnie mogą dać ogromny wysiłek, który zmieni ludzkie myślenie.

5. Optymalizacja sieci z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Teraz, gdy prędkość sieci gwałtownie rośnie, telekomunikacja zwraca się ku jej stabilności. 5G otwiera bramę, ale wielu oczekuje, że to właśnie sztuczna inteligencja utrzyma ją otwartą.

Programy sztucznej inteligencji mogą pomóc w monitorowaniu potencjalnych zmian w sieci na bieżąco. Mogą nawet reagować w czasie rzeczywistym. Ci strażnicy, korzystający ze sztucznej inteligencji mogą pomóc w zapobieganiu najbardziej katastrofalnym awariom sieci, ostrzegając o zagrożeniach, zanim jeszcze się wydarzą.

Ta optymalizacja jest zgodna ze zwiększoną dostępnością sztucznej inteligencji dla rozwijających się firm. Przy dobrym wykonaniu, poważne firmy telekomunikacyjne mogą uzupełnić rosnącą siłę sieci programami korzystającymi ze sztucznej inteligencji, ułatwiając sprzedaż całości.

Era komunikacji społecznej

Jednym z największych wniosków płynących z trendów w 2019 roku jest powszechna integracja zarówno użytkownika, jak i firmy.

Każdy system i technologia używana w komunikacji stoi w obliczu radykalnych zmian w sposobie interakcji z nami i między sobą.

Czy sztuczna inteligencja będzie mostem, który nas łączy? Czy 5G stanie się dominującym standardem serwerów komunikacyjnych? Czy przetwarzanie brzegowe zrewolucjonizuje sposób, w jaki nasze urządzenia współdziałają ze sobą? Ten rok jest jeszcze młody i wiele jeszcze nie zostało powiedziane.

Przyszłość należy do teraz

Siła tych innowacji telekomunikacyjnych wywiera wpływ na sposób, w jaki świat prowadzi interesy. Czy utrzymają swoje silne trendy i zrewolucjonizują sposób, w jaki postrzegamy komunikację jako całość?

About the Author

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Related Posts