Jak innowacje zmieniają marketing?

Biznes ciągle się zmienia, podobnie jak strategie marketingowe, które napędzają rozwój i sukces firmy. Zmiana jest z pewnością nieunikniona. Pandemia zmusiła do pracy zdalnej firmy, które miały tradycyjne siedziby. 

I tu do gry wkraczają innowacje. Innowacja technologiczna zdezorganizowała marketing na wielu płaszczyznach. Zarówno w korporacjach, jak i w lokalnych firmach, innowacje nie są już niczym nadzwyczajnym. 

Właściciele firm muszą wprowadzać innowacje. W przeciwnym wypadku będą zmuszeni do zamknięcia swoich biznesów. Ciągłe zmiany są konieczne do tego aby marketing był skuteczny. Automatyzacja, sztuczna inteligencja oraz technologia blockchain wciąż zmieniają marketing.

Jak ważna jest innowacja w skutecznym marketingu?

Nie ma jednego złota środka marketingowego dzięki któremu każda firma odniesie sukces.. Dotyczy to zarówno lokalnych firm przy głównej ulicy, jak i globalnych przedsiębiorstw.

W przypadku każdej strategii marketingowej w dzisiejszych czasach w grę wchodzą innowacje i technologia cyfrowa. Nawet tradycyjne kampanie marketingowe, np. wyprzedaże, mają za sobą jakąś formę innowacyjnej technologii.

Na przykład media społecznościowe są używane do wywoływania szumu wokół wydarzenia w sklepie. Innowacyjna platforma reklamowa w ramach platformy mediów społecznościowych może określić zasięg i widoczność online tradycyjnej kampanii marketingowej.

Czy małe lokalne firmy również mogą wykorzystać innowacje w marketingu?

Absolutnie powinny to zrobić w przeciwnym wypadku mogą stracić mnóstwo transakcji na rzecz lokalnych konkurentów, którzy wykorzystują innowacje w strategiach marketingowych. Jest to teraz ważniejsze niż kiedykolwiek, ponieważ COVID zmusił lokalne małe firmy do przyjęcia bardziej cyfrowego podejścia. 

Przyjrzyjmy się na przykład Google Moja Firma. Kiedy ograniczenia dotyczące wytycznych COVID zostały poluzowane dla lokalnych firm, konsumenci zwrócili się do Google, aby dowiedzieć się, które firmy są otwarte, kiedy i jakie oferują usługi.

Lokalne firmy, które nie są obecne w Google Moja Firma lub firmy, które nie miały zoptymalizowanej listy Google Moja Firma, straciły duże zyski. Zyski, które mogły mieć wpływ na przetrwanie biznesu podczas pandemii.

Czy telefony komórkowe nadal są potężnym medium docierania do klientów? Jaki wpływ na marketing mobilny mają innowacje?

To świetne pytanie. Urządzenia mobilne są z pewnością bardzo innowacyjne. A jeśli chodzi o docieranie do klientów, mobilność jest wyjątkowa. Nie ma innego urządzenia, które pozwala firmom docierać do klientów i łączyć się z nimi przez całą dobę.

Jeśli chodzi o strategie marketingu mobilnego, innowacje pochodzą z samych aplikacji mobilnych. Te aplikacje mogą być dostarczane przez firmy lub być orędownikami firm za pośrednictwem funkcji aplikacji, reklam, powiadomień push i nie tylko.

Jak ważne jest, aby firmy dostosowały swoje strategie marketingowe do SEO?

Optymalizacja jest podstawą każdej skutecznej strategii marketingowej. Jeśli firma chce przyciągnąć uwagę klientów do kampanii marketingowej w mediach społecznościowych, decydujące są słowa kluczowe. Dobrze umieszczone słowa kluczowe w tytułach, tagach i opisach filmów w mogą sprawić, że klienci zostaną zachęceni do skorzystania z promowanych usług.

Optymalizacja lokalnych stron docelowych przy użyciu słów kluczowych i lokalnych danych biznesowych może mieć również ogromny wpływ na rankingi firm w wyszukiwarkach. 

Na przykład znaczniki schematu pomagają Google zrozumieć firmę za pomocą określonych punktów danych, a tym samym odpowiednio ją uszeregować. Bez takich praktyk optymalizacji wyszukiwarek, firmy, a nawet firmy średniej wielkości mogą zgubić się w SERP.

Jak zachęcić właścicieli firm do tego aby wprowadzali innowacje cyfrowe?

Uważam, że ważne jest, aby najpierw zająć się celami biznesowymi. Co chcą osiągnąć? Jakie strategie marketingowe są obecnie stosowane? Jakie mają narzędzia do śledzenia bieżących kampanii marketingowych? Lista jest długa.

Połączenie innowacji z celami biznesowymi jest pierwszym krokiem do sukcesu. Wielu właścicieli firm nie ma czasu na zbadanie wszystkich dostępnych innowacyjnych narzędzi marketingowych i SEO, platform i oprogramowania. Są zajęci prowadzeniem operacji biznesowych. Dlatego tutaj przydaje się współpraca z profesjonalistami.

Jakie masz rady dla właścicieli firm, którzy chcą rozwijać się dzięki innowacjom?

Cyfrowe środki, za pomocą których konsumenci znajdują firmy i wchodzą z nimi w interakcję, są nieograniczone. Najważniejszym aspektem marketingu, który należy zrozumieć, jest to, że nie ma magicznej kuli. Połączenie wielu strategii marketingowych z innowacyjnymi narzędziami wspierającymi kampanię okazuje się najbardziej korzystne.

About the Author

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Posts